Endomondo

Jeg er stor fan af Endomondo. Synes, det er supersjovt at holde regnskab med, hvor langt jeg får cyklet og travet. Og så er det sjovt med rutekort, hvor jeg bagefter kan se (og vise til andre), hvor jeg har været.

rådhus-hjemEndomondo har så yderligere den indbyggede morskab, at man overhovedet ikke kan regne med afstandsmålingerne. Har adskillige gange forsøgt mig med 2 telefoner – der på samme tid blir koblet til appen – og fået 2 ret forskellige resultater.

Nå.

Dagens kort er fra min tur fra Farum rådhus og hjem til Hillerød. I dag var der 14,07 km’s afstand. Andre dage er afstanden omkring 15 km. Det kan være, jeg skal forsøge at koble min iPad på og se, hvad den måler.

Endomondo fortæller også, hvor hurtigt man kører hver km. Inden jeg stiftede bekendtskab med overgangsalderen, kørte jeg hver km på lidt under 3 minutter – med store udsving, ganske vist, for opad-bakkerne går det altså ikke så tjept på.

Nu – efter kemo og i heftig overgangsalder – er jeg glad, hvis jeg lander på en km-hastighed på ca. 4 minutter. Så at jeg har brugt lidt under en time på at cykle dagens tur på 14 km, er OK. Ikke fremragende, men OK. Ingen vind og 6 plusgrader. Flot tur!

Når man bor langt nok ude på landet, må man ta sin cykel med i bussen. Bus 335 er en sådan ude-på-landet-bus. Den kører fra Hillerød station over Allerød (med et efterfølgende gevaldigt sving over Vassingerød) til Farum station. Turen tar godt 50 minutter, så det er ikke rasende hurtigt. Til gengæld er det næsten fra dør til dør.

Brugte turen i dag med at strikke. Er i gang med en overraskelse til Stinne. Mere om det senere …

Jeg har været i Farum for at holde møde med min afdelingsleder og min konsulent fra jobcentret i Hillerød. I fællig har vi lagt en plan for min tilbagevenden til tjansen som logopæd. Glæder mig.

Ønsker mig en krystalkugle, der ka fortælle, hvor syg (snotnæse, rendemave undsoweiter) jeg monstro blir. Lige nu er jeg jo helt ude af infektionstræning 😉

 

Skriv et svar

