Frilandsmuseet

I dag er en dejlig sommerdag med 20 °C, høj sol og ikke ret meget vind. Jeg har lavet en aftale med Stinne om at mødes med hende og ungerne på Frilandsmuseet i Sorgenfri kl. 11.

Museet har organiseret en ‘musejagt’, hvor de besøgende har fået til opgave at finde 7 små mus placeret rundt om i husene. Børnene er supergode til at bruge deres øjne, så vi finder hurtigt alle 7 mus. Undervejs møder jeg min bagnabo, Birgit. Hyggeligt!

Vi finder en bænk og spiser vores medbragte madpakker. Finder en legeplads og venter på, at det blir vores tur til at køre med hestevogn rundt på museet. Dejlig tur rundt med kig til både geder, grise og heste.

Udklip Udklip2

Og til de fantastiske huse! Mit absolutte favorithus er marskgården fra Ejdersted. I de store klasser i folkeskolen spenderede vi mange formningstimer på Frilandsmuseet med at tegne huse. Ejderstedgården har jeg tegnet adskillige gange. Det er sådan en imponerende gård med det ekstremt høje tag og fine trækonstruktioner. Sjovt gensyn!

Efter hesteturen tar vi til Brønshøj. Jeg får spillet ‘sænke slagskibe’ med CV-ord med Luna, arrangeret næste uges besøg i Knuthenborg og næsten arrangeret næste semesters aftaler for Stinnes kommende opgave. Glæder mig allerede!

Efter aftensmaden kører Emil og jeg i Ikea for at købe dem en haveparasol, som de ka ha med på camping. Hjemme i Hillerød har Lars stillet tagpap frem til Emil – han skal bygge et kaninbur, der skal tagpappes – bistadet, som Lars har bygget, skal ha en tvilling, så det er godt, at der er masser af tagpap …

 

Skriv et svar

