Rumpenisser

I lang tid har jeg haft Lille My som billede på min FB-profil. Jeg har ikke længere nogen knold i nakken, så det må være på tide at finde nogle andre lånte fjer at pryde mig med.

hattifnatterEfter i næsten ½ år at ha set ud omtrent som en hattifnat er håret kommet ud igen. Ikke som det var, før jeg kom i kemobehandling: rødblondt og tyndt og glat. Næhej. Nu er det gråt, småkrøllet, tæt og frem for alt strittende. Så nu vil jeg forlade Tove Janssons Mumi-univers og begi mig over til en anden forfatters fantasiuniverser.

Det, mit hår ligner mest lige nu, er nok en blanding mellem et pindsvin og en rumpenisse. Ikke som nisserne ser ud i filmen om Ronja Røverdatter – men som Ilon Wikland har tegnet dem til Astrid Lindgrens bog.
rumpenisse

Det pelsede look har jeg desværre ikke – strithåret passer derimod ret godt – og rumpenissernes hyppige udtalelse, når de ikke forstår, hvad der sker, passer osse meget godt på mig: “Voffor gör di på detta viset?”

Skriv et svar

