Indkøb

I går var jeg forbi hos Specialbandager for at hente de 2 kompressionsveste, jeg bestilte for længe siden. Fik osse bestilt kompressionsærme og -handske nr. 2. Jeg er ikke så tilfreds med den handske, jeg har nu; fingrene er så stive, at jeg ikke kan skrive, taste, klippe etc., når jeg har den på, så jeg tar den af og på hele tiden (altså ikke kun, når jeg er på toilettet, eller når jeg skal vaske hænder), og så er den vel knapt så effektiv?

Ikke at jeg har ærme og handske på hver dag – indrømmet – tar dem på de fleste dage. Når jeg har haft dem på en hel dag, kan jeg passe min vielsesring igen. Efter et par timer er jeg dog nødt til at tage den af igen, fordi ringfingeren er hævet op igen …

Håber derfor, at den nye handske – der blir uden fingre – kan blive et mere permanent indslag i min garderobe.


I morges hoppede jeg på cyklen og kørte op til sygehuset for at få min herceptinindsprøjtning nr. 15 af 17. Endnu en behandling, der lakker mod enden 🙂
Udklip

På vej til stationen fik jeg endelig taget de her ‘ryg-/røg-billeder’ – det ene uden for indgang 6 og det andet på døren til indgang 58. Jeg morer mig kosteligt, hver gang jeg cykler forbi rygambulatoriet, fordi det er så fint med en opfordring til at ryge på et sygehus, der opfordrer til røgfrit miljø (ved godt, at der i sætningen Ryg, ambulatorie! mangler både et komma og et udråbstegn).

Det er ikke ligegyldigt, om ord særskrives (som lamme pølser, tysk lærer, spise bord) eller samskrives (lammepølser, tysklærer, spisebord). Så det er ret sjovt med vilje at læse det, der faktisk står, i stedet for det intenderede budskab. Har du det på samme måde, kan du evt. forlyste dig med min særskrivninger-opslagstavle på Pinterest.

Har aftalt at gå på kunsthåndværkermarkedet på Frue Plads med min mor. Inden vi mødes, når jeg et hurtigt besøg hos Tiger på Kultorvet. Jeg mangler et par læsebriller – de har det med at forsvinde – og så er jeg i gang med en jagt på miniaturer. Børnelogopæden i mig er konstant på materialejagt.

Dyre, lækre sager på Frue Plads!

Frokost på RizRaz i Store Kannikestræde. Garnkøb i Uldstedet – en hulens masse farveskiftebomuldsgarn …

Hjemme igen i Hillerød går jeg i Søstrene Grene og finder endnu et par miniaturer. I kælderen finder jeg lidt flere. Så her kan du se resultaterne af dagens jagt.

Untitled Untitled

Nå ja. Så fik jeg osse købt et par tunikaer hos Stine & Ko. Og maskemarkører. I Uldstedet og hos Grenesøstrene.

Skriv et svar

