Manke

Inden jeg begyndte min kemobehandling, havde jeg ret langt, helt glat, rødblondt hår med en masse grå striber i. Som for så mange andre cancerramte kvinder fylder det der med hår en del også for mig.

28. juli sidste år fik jeg min første omgang kemo, hvorefter håret så småt drattede af nærmest med det samme på trods af kølehætten. Emil klippede håret kort d. 10. september. Og d. 3. oktober blev jeg barberet skaldet. Da håret kom igen, var det af en helt anden kaliber end før. Rigtigt kemohår har jeg fået mig med næsten-krøller i nakken og en hulens bunke hvirvler 🙂

Til illustration har jeg lavet en lille billedfrise over min hårudvikling.

  • 1. billede er fra 24. september 2016, hvor jeg var ved at udvikle munkehår med en ikke-særligt-klædelig tonsur.
  • 2. billede er fra starten af februar i år, hvor håret var gråt men dog ved at ligne noget håragtigt igen.
  • Så havde jeg rumpenissehår ½ års tid, inden det lagde sig ned.
  • 3. billede tog Lars den anden dag.

Jeg tænker, jeg vil lade det vokse, til jeg kan få mig en hestehale igen. Det nye hår er VARMT, så det kan godt være, jeg ombestemmer mig undervejs. Vi får se …

Skriv et svar

